Чорнокнижник в Midnight: Хороший, поганий, злий

Останній патч 11.2.5 і рейд Манакузня Омега чудово підтверджують новий напрямок балансу і статус Чорнокнижника у рейдовому оточенні: чудовий кастер, який має свою нішу і не підлітає занадто близько до сонця, щоб не отримати нерфів. Додати до цього приємну початкову ротацію, не перевантажену проками та бафами, і ми маємо один з найвпевненіших класів, хіба ні? На жаль, ситуація в міфічних підземеллях залишала бажати кращого, а корисність класу наближалась до спеціалізації Майстра Звірів мисливця.
І судячи з усіх змін, які чекають на нас у Midnight, розробники в курсі проблем і щиро хочуть їх вирішити, хоч і курс цих змін іноді змушує навіть гоблінів піднімати їх неіснуючі брови.
Цей огляд зроблений під час Midnight Beta. Нагадуємо, що це не остаточні зміни.
Всі попередні особливості Чорнокнижника залишаються з ним — шафа, портали та огірки тут і продовжують забезпечувати вам хвилинний препул кожен вайп. І хоч класове дерево талантів було перетасовано, самі таланти в більшості залишаються знайомими.
Нарешті прибрали Soul Conduit, замість нього ми обираємо між Blight of Weakness та Blight of Tongues. У поєднанні з новим талантом, який поширює ваші прокльони на 10 ярдів навколо цілі, це, нарешті, додає Чорнокнижнику вагомого впливу на перебіг міфічного підземелля, хоч і є малопомітним чисто візуально.
Включно з оновленими позиціями і зв’язками між талантами, це робить наше класове дерево дуже приємним і не змушує обирати між красивим і корисним.
Давайте подивимось що ж такого патч 12.0 готує для кожної зі спеціалізацій!
Руйнування без руйнування
Руйнування без руйнування
Якщо ви мали будь-який досвід гри на цій спеціалізації протягом останніх двох років — поздоровляю, ви знаєте майже все що необхідно щоб грати на ній і у 12.0!.. Якось сумно, чи не так?
Наше дерево все ще переповнено пасивними модифікаторами та “обов’язковими” талантами, і нові зміни поки не додають оптимізму на позитивний розвиток спеціалізації.
- Нас очікує курс на пасивне розповсюдження Immolate за допомогою Roaring Blaze, але хтось забув додати до цього розумні алгоритми оновлення, й Immolate розлітається абсолютно випадково. Сподіваюсь, ми скоро отримаємо необхідний фікс!
- Через те, що Immolate тепер підтримується та розповсюджується за допомогою Conflagrate, Channel Demonfire абсолютно втратила користь та інтерактивність. Тепер вона просто змушує тебе стояти і кастувати протягом трьох секунд, і робить вибір Demonfire Infusion більш привабливим, але не більш цікавим.
- Ситуація з Soul Fire / Dimensional Rift виглядає ще дивніше. Ми втратили Decimation і тепер вимушені завжди хард-кастити SF, який хоч і отримав 400% збільшення шкоди, проте залишається 3.5 секундним кастом з 45 секундою перезарядкою. У бажанні збалансувати вибір між SF та DR, розробники додали виклик Avatar of Destruction до взаємодій з Chaos Tear. Так, тільки до цього типу порталів, не додавши жодних захистів від поганої вдачі: ви можете викликати три Демона підряд, а на наступному пулі жодного – щось тут явно не так.
- Єдиною абсолютно позитивною зміною є Shadowburn. Його зробили звичайною здібністю для фази страти, 20% здоров’я цілі і менше (залишивши всі взаємодії відновлення фрагменту душ та відкату здібності), і додали шанс на використання проти цілей з більше ніж 20% здоров’я. Це робить здібність повноцінною і самостійною; нарешті, баланс не буде поляризувати її між “втискаємо по відновленню” та “ніколи-ніколи-ніколи, окрім одного боса, а на ньому завжди”.
Додаючи до всього цього декілька непоганих, але абсолютно пасивних змін талантів до Chaos Bolt та Rain of Fire, і повну відсутність змін у наших великих кулдаунах (та і самих кулдаунів), ми маємо спеціалізацію, яка буде дуже доступною та приємною для освоєння новачками; але не мати цікавих сюрпризів або нових відкриттів для будь-кого, хто вже грав на ній протягом останніх двох років… Стоп, чи я вже це казав?
Більше не Вафлік
Більше не Вафлік
Останні декілька сезонів були для Аффлікції не найкращими, розробники наче боялись зробити ДоТ-спеціалізацію сильною і нас оминали великі зміни як в плані балансу, так і здібностей. Але у 12.0 є всі шанси стати найкращим патчем для Аффліка, якщо тільки сама гра не буде нам заважати грати у себе.
- По-перше, Malefic Rapture більше нема, наші витрати фрагментів душ повертаються до сонячно-зелених днів Легіону — Unstable Affliction в одну ціль і Seed of Corruption в декілька.Головна проблема MR була у відсутності сенсорної віддачі при використанні ресурсів і абсолютно сталому геймплею в будь-якій ситуації.UA тепер накладається на одну ціль декілька разів і відчувається приємно, хоч ми і встигли ухилитися від версії в 5-стаків максимум. В декілька цілей нові таланти дозволяють нам буквально розстрілювати пачки мобів за допомогою Seed: вони швидко кастуються, розлітаються на дві додаткові цілі та постійно з’являються безкоштовні використання.
- По-друге, наші великі кулдауни були упорядковані. Більше ніяких затримок і обмежень, один хвилинний Dark Harvest (у яких було об’єднано додаткові ефекти попередніх здібностей) і двохвилинний Summon Darkglare — просто, зрозуміло і приємно.
- По-третє, більше взаємодій одних здібностей з іншими без збільшення загальної кількості ефектів для відстеження (наприклад, саме Nightfall відповідає за безкоштовні Seed-и).
Найнегативніші для нас нововведення навіть не стосуються класу чи спеціалізації — це неймплейти, на яких відслідковувати та оновлювати наші ДоТ-ки банально незручно. Час покаже який ефект матимуть деякі з класових змін, особливо я переживаю за Malefic Grasp і Soul Miser, але поки що майбутнє виглядає для Аффліка дуже впевнено і я дуже чекаю рейдових тестувань.
Демони? Демони
Демони? Демони
Ситуація з Демонологом на тестуванні була схожою на американські горки: від повної й тотальної переробки братів наших найменших — імпів — до мінімальних змін, але упорядковано і приємно. Всесильний володар імпів, вогняних собак, крилатих mommy та очкастих інквізиторів, аж доки хтось не попросить тебе збити каст.
- Усі собаки були об’єднані в одну здібність — Call Dreadstalkers тепер викликає і Vilefiend (або одну з двох з талантом). Більше ніяких затримок та синхронізацій, ви можете випускати усіх собак однією кнопкою, а з талантом навіть моментально і без витрат!
- Імпи залишились точно тими ж, яких ми знаємо і любимо. Без обмежень на кількість, без дивних взаємодій з древніми імпами, тіж самі 9-20 чудіків з шістьома фаерболами, які радісно готові вибухнути за першої твоєї команди!До речі про це, Implosion має 30-ти секундну перезарядку і є вибором з Power Siphon. З одного боку, розробники явно розуміють, що без WA-шки на відстеження кількості та енергії імпів, Implosion буде складно використовувати оптимально. З іншого, ця ітерація робить здібність дивним кулдауном, якому поки нема місця у твоїй звичній ротації.
- Новий Summon Doomguard теж виглядає трошки дивно. Тепер він не прив’язаний до ефекту Doom напряму, а має сталу перезарядку в 2 хвилини, яка зменшується при витраті Demonbolt. В усьому іншому він ніяк не взаємодіє з іншими здібностями і просто красиво кастує Shadow Bolt Volley.
- Наш Summon Demonic Tyrant на перший погляд залишився таким же, хоч і знайшов модну металеву курточку. Але насправді з ним пов’язані чи не найбільші побоювання, тепер не Тиран пісилює оточуючих демонів, а демони підсилюють Тирана. Його роль не змінилась, це все ще останній з демонів, яких ми будемо прикликати у ротації, але: як воно скалюється з кількістю імпів? чи потрібно це відстежувати? і як це взагалі відстежувати тепер?
- І найгірша зміна, на мою думку, це нові Грімуари, Imp Lord та Fel Ravager. Розробники хочуть вирішити проблему прив’язаності Демонолога до Felguard, але роблять це настільки милицями, наскільки це можливо: замість розділення здібності, що збиває каст і головного демона, ми маємо ще одного демона, який має ту ж проблему. Тобто кожен раз, коли вам доведеться збивати пріорітетний каст, у вас буде вибір — збити зараз за допомогою Felguard і зробити це зі станом, потенційно залишаючи ціль поза зоною досяжності інших? Чи використати нового демона Fel Ravager, який наче є дпс-здібністю? Чи вам треба було зробити так: призвати Fel Ravager 20 секунд тому, щоб зараз збити здібністю-замінником? Що відбувається, Бліззард?
Загалом, новий Демонолог є упорядкованим і логічним, але має декілька неприємних особливостей, про які розробники явно в курсі й поняття не мають що з цим робити. Подивимось що нас чекає далі, ще є шанс позбутися цих натягнутих проблем.
Поки Міднайт виглядає одним з найкращих моментів змінити клас, тому я щиро закликаю усіх дати шанс кожній спеціалізації Чорнокнижника: вони всі цікаві, різні та просто приємні у геймплеї. Бажаю вам не боятися експериментувати, як це роблять Бліззард, і продовжувати отримувати задоволення від гри. Ciao!
























































4 Comments
Бтв, (майже) спеціально не написав ні слова про Apex-таланти бо ну… було б про шо писать
Дуже гарний класний гайд
В плані афліка, неймплейти фіксяться аддоном беттербліззплейтс, який не втратив функціоналу і працює на беті, хз, шо буде на релізі, але зараз вроді ок
Ласт апдейт не працює кастомізація неймплейт баффів/дебафів, сорі за діз інфу