MoP: Перші враження та відгуки про рейд Throne of Thunder на PTR

Минулого тижня відбулося перше тестування Throne of Thunder на Public Test Realm (PTR), і гравці вперше отримали змогу оцінити грандіозний рейд на 13 босів, який багато хто вважає одним із найкращих у всій історії World of Warcraft.
Ми вирішили підсумувати перший тиждень тестів і поділитися загальним враженням про стан рейду. Попереду ще чимало роботи — деякі механіки боссів поки що відсутні (а у випадку з Durumu the Forgotten – відсутній увесь бій), а також очікується баланс класів перед другим етапом тестування цього тижня.
Складність рейду Throne of Thunder
Оцінювати складність контенту на PTR завжди складно, адже більшість учасників тестування — це сильні гравці, які активно готуються до виходу контенту. Проте загальні очікування щодо складності Throne of Thunder виявилися дещо перебільшеними.

Рейдові боси на героїчній складності для 25 гравців, як-от Jin’rokh the Breaker, Horridon, Council of Elders, Tortos, Ji-Kun, та Iron Qon не стали серйозною перешкодою для рейдів, які мали спорядження з другої фази.

Водночас ті ж самі гільдії, але у героїчному рейді для 10 гравців, відчули значно більше труднощів — особливо на Horridon та Council of Elders. Це пояснюється не хваткою розвіювань та бойових воскресінь і рейдових захисних здібностей для перекриття небезпечних механік. Однак більшість рейдів зможе без проблем убити Jin’rokh the Breaker навіть до завершення решти рейду на звичайному рівні складності.

Jin’rokh the Breaker помирає перед другим Lightning Storm .
Попри відносно м’який старт, рейд аж ніяк не можна назвати простим — навіть для топових гільдій. Бос Dark Animus став справжньою “стіною прогресу” для багатьох груп, які витратили понад 50 спроб, щоб убити його у Героїчній складності.

Цей бій вимагає високої координації — особливо від танків, які завдяки механіці Vengeance отримують величезний приріст шкоди, керуючи Anima та контролюючи Massive Anima Golem, одночасно міняючись місцями через Explosive Slam. Втім, класи ближнього бою часто скаржилися на одноманітність — більшу частину часу вони просто били боса, ухиляючись від Anima Font.

Другим великим викликом став Lei Shen — фінальний бос, який потребує від рейду надзвичайної узгодженості. Втім, через баги на PTR повноцінно оцінити складність бою наразі неможливо.

Загальне враження після першого тижня PTR — рейд пропонує достатній рівень виклику, але не обов’язково перевершує те, що ми вже бачили у попередніх релізах WoW Classic. Майбутні тести, виправлені механіки та оновлений баланс класів можуть суттєво змінити загальну картину.
Баги під час тестування на PTR
Це тестування рейду Throne of Thunder на PTR не обійшлося без технічних проблем — частину босів просто неможливо було протестувати належним чином через критичні баги. Нижче наведено найпомітніші випадки.
Horridon
Багато гравців скаржилися на помилки у механіці Direhorn Spirit, який випадково ваншотив гравців, навіть якщо ті не були його ціллю. Однак, як пояснили розробники, це не баг, а точна копія поведінки з оригінального Mists of Pandaria. Механіка працює так: якщо гравець, на якого націлений дух, використовує здібності, що скидають агро — наприклад, Feign Death чи Fade — дух переключається на іншу ціль. Оскільки дух невидимий для всіх, хто не був його початковою мішенню, гравець, який отримує нову агресію, просто не бачить атакуючого моба.
Ji-Kun
Одна з ключових механік бою — Feed Pool — не була реалізована під час тесту. Цей елемент грає центральну роль у бою, обмежуючи простір на платформі та водночас створюючи ризик-нагороду: ті, хто поглинає калюжі, отримують постійне підвищення шкоди, але при цьому можуть загинути від самого поглинання. Без цієї механіки оцінити справжню складність бою було неможливо.
Durumu the Forgotten
Через непрацюючі механіки Світла, зокрема Infrared Light, бій із Durumu був повністю вимкнений на PTR. Після кількох годин від початку тестування Blizzard тимчасово зменшили здоров’я босу до 1, щоб рейди могли пройти далі та протестувати наступних босів. Очікується, що ці проблеми буде виправлено до наступного етапу тестування.
Primordius
Під час бою танки не могли отримати дебафи Malformed Blood чи Black Blood. Це критична механіка, адже правильний обмін стаками між танками значно прискорює вбивство боса та аддів (Viscous Horrors). Тим не менш, рейди могли пройти бій, зосередивши більшу частину класів дальнього бою на знищенні аддів.
Lei Shen
Лише кілька гільдій дійшли до Lei Shen, але саме там трапився один із найбільш помітних багів: усі платформи електризувалися одночасно, крім тієї, яка мала бути активною за механікою. Через це оцінити повну складність бою було неможливо. Також невідомо, чи змогли ті гільдії, що просунулися далі, перейти до Ra-den для його тестування, оскільки вони не розкривають результати публічно.

Крім згаданих випадків, під час тестування були помічені й інші, менш критичні баги.
Найсильніші спеціалізації у тестуванні Throne of Thunder
Команда Blizzard підтвердила, що перед наступним тестуванням рейду, який відбудеться вже цього тижня, відбудеться баланс класів (class tuning). Тож результати поточного тижня не повністю відображають майбутній баланс спеціалізацій у фінальному Throne of Thunder. Втім, уже зараз можна виділити кілька явних лідерів.
Бійці
Попри те, що під час Фази 2 Воїни спеціалізації Arms та Шамани спеціалізації Elemental показували нижчі результати серед DPS, у цьому рейді вони проявили себе чудово — завдяки механікам боїв, які підсилюють їхні сильні сторони. Хоча вони не завжди очолюють таблиці шкоди, ефективність Stormlash Totem і Skull Banner у цьому тірі зросла ще більше: зростання вторинних характеристик робить Skull Banner відносно сильнішим; Stormlash Totem масштабується від сили атаки, тож танки з високим Vengeance отримують ще більший бонус — особливо при наявності кількох шаманів у рейді.
Під час тесту бою з Dark Animus, Stormlash Totem наніс 22,9 млн шкоди за перші 30 секунд — це додало рейду 760,000 DPS за цей час.
Як і очікувалось, Чорнокнижники спеціалізації Affliction показали чудові результати на боях, де вони можуть ефективно використовувати Soul Swap, і, ймовірно, стануть ще сильнішими з отриманням таких предметів, як Unerring Vision of Lei Shen та Sinister Primal Diamond.
Танки
Під час тестування спостерігалося багато різноманітності серед танків, однак не всі класи були однаково ефективні. Найменше представленим класом у героїчному рейді для 25 гравців став Лицар Смерті спеціалізації Blood, попри можливість добре виконувати деякі механіки за допомогою Anti-Magic Shell. Проблема в тому, що через високі значення Vengeance у цьому рейді його набір здібностей просто не масштабується достатньо добре.
Натомість яскравим лідером став Воїн спеціалізації Protection. Через шалене масштабування Shield Barrier від сили атаки (його ще й підсилено на 10% у Фазі 1), воїн міг тримати високий рівень Vengeance, майже не ризикуючи життям.
Монах спеціалізації Brewmaster також показав чудові результати, особливо у рейдах для 10 гравців. Оскільки є багато можливостей поширити Guard на рейді через босів, які підсилюють власну шкоду та викликають велику кількість ворогів у бою, через що Vengeance працює ефективніше.
Цілителі
Ситуація з цілителями у Фазі 3 нагадує Фазу 2, проте деякі класи отримали відносну перевагу завдяки дизайну боїв. Зокрема, ефективність Healing Rain у Шаманів спеціалізації Restoration знизилася — багато боїв не дозволяють рейду стояти щільно, через що основна AoE-здатність шамана не завжди корисна.
Натомість Паладини спеціалізації Holy показують високий рівень лікування та потужні корисні рейдові утиліті. Тоді як Жерці спеціалізації Discipline продовжують набирати силу та, ймовірно, залишаться основним вибором для більшості гільдій у Throne of Thunder.
Майбутній баланс класів
Точно передбачити зміни неможливо, але дизайнер WoW Classic, Zirene, поділився планами: налаштування класів проходитиме у два етапи. Значне посилення класів відбудеться лише після отримання ключових аксесуарів, легендарних мета-камінців і предметів високого рівня, тож балансування одразу на старті може зробити деякі класи надто слабкими під час прогресу.
power wise.
So we are discussing whether to do ALL or most of our changes for the full phase at the start, or if we do prog changes, then a second round of reverts later based on the big trinkets and players having more gear.We think two big visits is likely better than one 2/2
— Aidan ‘Zirene’ Moon (@Zirene) November 2, 2025
Більшість змін будуть у вигляді повернень старих бафів до попереднього стану або дрібних покращень окремих класів. Ймовірні кандидати на нерфи:
- Чорнокнижник спеціалізації Affliction
- Маг спеціалізації Fire
- Воїн спеціалізації Protection
Однак перелік класів, які отримають зміни цього тижня, може бути набагато ширшим.























































